Ruilen of koopovereenkomst ontbinden | BHsupport

Mijn Account

Winkelmandje

Ga naar de shop

Ruilen of ontbinden

Voldoet je bestelling niet aan je verwachtingen? Dan kun je het product ruilen, of de koopovereenkomst ontbinden.

[1] Product ruilen

Je product past niet goed, of er is iets anders niet in orde. Je wil hem ruilen. Bij ruil is je actie gericht op behoud van het product. Kies je voor deze unieke ruilservice van BHSupport, dan vervalt verder recht tot ontbinding. Dit doen wij voor jou:

Ruilservice binnen Nederland:

  • Bij BH Support mag je onbeperkt ruilen, net zo lang tot je de juiste maat en bh of ander product gevonden hebt en helemaal tevreden bent,
  • We sturen het vervangende product altijd zo spoedig mogelijk en telkens GRATIS naar je toe (met uitzondering van producten uit de Sale),
  • Je hebt steeds 14 dagen de tijd om de producten te ruilen.

Ruilformulier kwijt?

Wat te doen bij prijsverschil?

  • Je nieuwe producten zijn duurder, je krijgt van ons een e-mail voor het prijsverschil. Dit verschil maak je over op NL07 ABNA 0403 6757 31 ten name van BH Support. Vermeld als omschrijving je bestelnummer. Dit vind je in de e-mailbevestiging van je bestelling of linksboven op ons verzendlabel op de envelop of pakketje.

[2] Koopovereenkomst ontbinden

Je wil het product niet hebben, en daarom stuur je het terug. Bij ontbinding van de koopovereenkomst beoog je terug te gaan naar de situatie voordat je een bestelling bij BH Support plaatste. Je ziet dus af van aanschaf van het product. Dit zijn de wettelijke regels:

  • Je hebt het recht om zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden,
  • Het mag de gehele bestelling of (bij meer producten) een deel ervan betreffen,
  • Je moet de ontbinding van de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan ons kenbaar maken (BHSupport – Giraffeweg 47, 1338 HN te Almere (info@bhsupport.nl),
  • Na het verstrijken van de bedenktijd is de koopovereenkomst een feit.

Wat doen wij voor jou?

  • We hebben een Modelformulier voor ontbinding bij je bestelling gevoegd om het je gemakkelijk te maken, maar bent niet verplicht dit formulier te gebruiken. Je kunt ook op een andere manier de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden, bijvoorbeeld per e-mail of met een brief. Je brief of mail moet dan wel dezelfde gegevens bevatten zoals vermeld op het modelformulier,
  • Je ontvangt alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief standaard leveringskosten, binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te ontbinden, van ons terug. Was de bestelling op jouw verzoek op een andere wijze geleverd dan wat wij standaard aanbieden? Dan vergoeden we de extra leveringskosten bovenop het standaardtarief niet,
  • Voor het terugbetalen zal hetzelfde betaalmiddel worden gebruikt als waarmee je hebt betaald. We mogen alleen op een andere manier terugbetalen als jij daarmee instemt. Hiervoor zullen geen extra kosten berekend worden,
  • Stuur je een deel van de bestelling terug en behoud je het andere deel? Dan worden geen leveringskosten terugbetaald.
  • Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Wat doe jij voor ons?

  • Je retourneert de producten zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te ontbinden schriftelijk aan ons hebt meegedeeld, naar: BHSupport | Giraffeweg 47 | 1338 HN Almere,
  • Je gaat netjes met de producten om. Je probeert ze uit zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Ga je verder in het proberen/beoordelen van de producten dan noodzakelijks is om aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen? Dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik en dien je de schade te vergoeden,
  • Je verpakt de retourzending degelijk, liefst in de originele brievenbusenvelop of doosverpakking,
  • De kosten van terugzenden van producten komen voor jouw rekening. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet door ons geaccepteerd. Je kunt frankeren met postzegels of een nieuw online verzendlabel maken. Ook buiten Nederland kun je gewoon per post retour zenden.
  • Retouren kunnen niet persoonlijk worden afgegeven op de Giraffeweg.

Formulier voor het ontbinden van de koopovereenkomst kwijt?

Wanneer geldt de bedenktijd niet

  • Bij producten die BH Support op straat, aan huis of evenementen verkoopt,
  • Bij producten die niet geprefabriceerd zijn en die gemaakt zijn op basis van jouw individuele keuze of beslissing.

[3] Even checken

Voor het opsturen van je bestelling controleren wij altijd het product zorgvuldig op kwaliteit zodat wij overtuigd zijn dat je ten alle tijden een perfect product ontvangt.

Een product dat terugkomt zonder bijbehorende verkoopverpakking of waarbij de verkoopverpakking is beschadigd, labels, kaartjes, hygiëne strips uit bikinibroekjes/badpak zijn verwijderd of indien je een product in enige vorm beschadigd, gekreukeld, vies maakt of op wat voor een manier dan ook onverkoopbaar hebt gemaakt, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product en dien je de schade te vergoeden. Je krijgt dan een percentage van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug omdat het niet meer verkocht kan worden of alleen tegen een lagere prijs. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. De waardevermindering wordt verrekend met het terug te storten bedrag of het product wordt naar je teruggestuurd na betaling van de verzendkosten voor het terugsturen ad € 5.50 binnen Nederland en € 12.50 buiten Nederland.

Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde verzendingen worden door ons geweigerd en retouren kunnen niet persoonlijk worden afgegeven op de Giraffeweg.

[4] Wie is verantwoordelijk voor de zending?

Als wij je bestelling naar je toe sturen, ligt het verzendrisico bij BH Support.

Het verzendrisico ligt bij jou vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. Mocht een retourzending onverhoopt te laat of niet bij ons arriveren, dan is BH Support niet aansprakelijk voor vertraging, schade of verlies van jouw zending. Wil je dit risico uitsluiten, zorg er dan voor dat je de zending aangetekend en verzekerd verstuurt. Dit voorkomt onnodige en vervelende discussies tussen ons, PostNL / DHL of andere vervoerder en jou. Zorg dat je het bewijs van verzending goed bewaart. Aan de hand hiervan kan uitgezocht worden waar het pakje zich bevindt.

[5] Contactgegevens

Vragen over producten?
We je graag met het vinden van de bh die het beste bij jou past, in de juiste maat. Via onze chat staan we je graag te woord en je praat direct met een van onze medewerkers online, klik rechts onder in je scherm op ‘Chat met ons’, of laat een bericht achter.

Bereikbaar op: maandag t/m vrijdag tussen 10:00 – 17:00 uur

Heb je vragen over je bestelling, levering of retourzending?
Voor een snelle en juiste afhandeling van deze vragen kun je het beste naar ons mailen info@bhsupport.nl

Postadres: BHSupport

Giraffeweg 47
1338 HN Almere

IBAN: NL07 ABNA 0403 6757 31

t.n.v. BH Support