Mijn Account

Winkelmandje

Ga naar de shop

Ruilen of ontbinden?

  • Ruilen of koopovereenkomst ontbinden
  • Unieke ruilservice
  • Koopovereenkomst ontbinden
  • Zijn er kosten verbonden aan omruilen of ontbinden van de koopovereenkomst

.
Ruilen of koopovereenkomst ontbinden

Producten kunnen geruild worden of je kunt na ontvangst van je bestelling de koopovereenkomst ontbinden.

  • Liever een maatje groter of kleiner? Lees verder over onze ‘Unieke ruilservice’
  • Gebruik maken van het herroepingsrecht? Lees verder ‘Koopovereenkomst ontbinden’

.
Unieke ruilservice

BHsupport biedt al haar klanten een exclusieve en onbeperkte ruilservice aan omdat het kan gebeuren dat je net de verkeerde maat of model besteld hebt. Heel begrijpelijk en daarom kun je onbeperkt ruilen totdat het juiste model in de juiste maat is gevonden. Het retoursturen kost je slechts een postzegel en wij versturen je nieuwe product gratis.

  • Wanneer je gebruik wilt maken van deze ruilservice kan dit via het formulier die je bij je zending hebt ontvangen of via het onderstaande modelformulier voor ruilservice
  • Ruilen via onze online winkel is gemakkelijk je kunt het pakje in iedere brievenbus in de buurt deponeren of afgeven op het postkantoor en voordat je het weet wordt je omruiling weer netjes bij jouw thuis bezorgd
  • Je hebt steeds tot veertien dagen na de dag dat je het product hebt ontvangen de tijd om het product te ruilen en deze door BHsupport retour moet zijn ontvangen
  • Als je gekozen hebt voor onze ruilservice dan is ontbinding van de koopovereenkomst niet meer van toepassing maar kun je net zo lang ruilen totdat het juiste model in de juiste maat is gevonden
  • MODELFORMULIER VOOR RUILSERVICE

.
Koopovereenkomst ontbinden

Als je niet tevreden bent met een product wat je bij ons hebt aangekocht, of je wil de gehele bestelling herroepen, dan heb je veertien dagen de tijd om (zonder opgave van redenen) de koopovereenkomst te herroepen. Je kunt de koopovereenkomst ontbinden en je gehele bestelling of een gedeelte hiervan terugsturen.

Duur bedenktijd
Je hebt tot veertien dagen na de dag dat je het product hebt ontvangen, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

  • Heb je meer producten in één bestelling besteld, dan duurt de bedenktijd voor de hele bestelling tot veertien dagen na de dag dat je het laatste product hebt ontvangen
  • Als de veertien dagen voorbij zijn in het weekend of op een feestdag dan eindigt de bedenktijd pas op de eerst volgende werkdag
  • Na het verstrijken van de bedenktijd is de koopovereenkomst een feit

Wat mag je doen met het product tijdens de bedenktijd?
Wij stellen het op prijs wanneer je de verpakking netjes opent en niet onnodig kapot scheurt en uit hygiënisch oogpunt verwachten wij dat je tijdens het passen van ondergoed dat je jouw eigen slip aanhoudt.

  • Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen, je kunt bijvoorbeeld de sport bh even passen maar een rondje buiten lopen is weer te veel van het goede
  • Wanneer je verder in het proberen/beoordelen van het product dan dat dat noodzakelijks is om aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen, dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product en mag de schade die daarbij is ontstaan verhaald worden

Wat moet je doen als je van de bedenktijd gebruik wil maken?
Laat binnen de bedenktijd weten dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en je kunt daarvoor onderstaand modelformulier voor ontbinding / herroeping gebruiken.

Wat is het termijn?
Vanaf het moment dat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van de bedenktijd, geldt dat dat je het product binnen veertien dagen terug moet sturen of overhandigen aan BHsupport.

Wanneer geldt de bedenktijd niet
Producten die niet geprefabriceerd zijn en die gemaakt zijn op basis van jou individuele keuze of beslissing.

  • Wanneer je al gebruik hebt gemaakt van onze ruilservice

Hoe gaat de terugbetaling?
BHsupport betaalt na ontbinding van de overeenkomst uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding, de van jou ontvangen betaling terug.

  • Met terugbetalen wordt gewacht totdat het product van jou terug is ontvangen of je hebt kunnen bewijzen dat het product terug is gestuurd, afhankelijk van welk tijdstip het eerst valt
  • Aangezien BHsupport geen verzendkosten of andere kosten voor het opsturen van je bestelling berekent, is terugbetaling van leveringskosten niet van toepassing
  • Voor het terugbetalen zal hetzelfde betaalmiddel gebruikt worden als waarmee je hebt betaald
  • De terugbetaling is kosteloos

.
Zijn er kosten verbonden aan omruilen of ontbinden koopovereenkomst?

Enkel de postzegels voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Klanten staan er vaak niet bij stil dat het verwerken en omruilen van retourzendingen bijna een dagtaak is voor een webshop en dit best wel arbeidsintensief is. Dit doen we natuurlijk graag omdat we begrijpen dat het kan gebeuren dat je net het verkeerde model of maat hebt besteld.

Waarom moet ik mijn retourzending zelf betalen?
Het lijkt natuurlijk heel aantrekkelijk wanneer grote webshops de retourzending voor hun rekening nemen. Echter je betaald altijd indirect zelf deze ‘gratis’ retourzendingen ook die voor andere klanten omdat deze kosten gewoon in de prijzen zijn doorberekend. Als wij de retourzending zouden betalen, moeten wij onze prijzen verhogen.
Wij kiezen er voor om de prijzen laag te houden, daar heb jij als klant profijt van. Dit is dan ook de reden dat wij ervoor hebben gekozen dat retourzendingen voor rekening van de klant komen, wel zo eerlijk voor iedereen!

Wie is verantwoordelijk voor het terugsturen
Het verzendrisico ligt bij jou vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen en mocht een retourzending onverhoopt te laat of niet bij ons arriveren, dan is BHsupport niet aansprakelijk voor vertraging, schade of verlies van jouw zending. Wil je dit risico uitsluiten zorg er dan voor dat je zending aangetekend en verzekerd verstuurd, dit voorkomt onnodige en vervelende discussies tussen ons, PostNL en jou. Zorg dat je het bewijs van retournering goed bewaard, mocht er iets mis gaan dan kan aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakje is gebleven.

Hoe werkt het als ik iets omruil en ik moet bijbetalen of de producten zijn goedkoper?
Zijn de nieuwe producten die je wilt omruilen duurder dan je betaald hebt, neem contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@bhsupport.nl.

  • Wij sturen je dan via de e-mail een factuur voor het prijsverschil en zodra de zending en de betaling is ontvangen wordt de omruiling direct verder verwerkt

Wanneer de nieuwe producten goedkoper zijn dan je originele bestelling
Als je geslaagd bent en het ruilen is dus helemaal afgerond maken wij een eindafrekening. Laat ons weten als de ruilservice afgerond kan worden door een e-mail te sturen naar info@bhsupport.nl en vermeld daarbij je IBAN gegevens.

  • Het verschuldigde prijsverschil wordt dan door ons zo spoedig mogelijk overgemaakt

Wanneer krijg ik mijn omruiling weer thuisbezorgd?
Bij binnenkomst worden retourzendingen op een zo kort mogelijk termijn door ons verwerkt, met uitzondering van het weekend en op de maandag wanneer geen post wordt bezorgd.

  • Is het retourformulier goed en volledig ingevuld, dan wordt de omruiling doorgaans de volgende werkdag al verzonden